– Salgsbetingelser –
Generelt
Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.
Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.
Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.
Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift om ikke kjøper velger å vise priser uten mva eller er registrert som bruker fra et land utenfor Norge. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter og leveringskostnader samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.
Merk: Produkter som er på tilbud/salg gir ikke grunnlag for ekstra rabatter ved innløsning rabattkuponger.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Ordrebekreftelse
Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.
Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.
Bankkort via Quickpay
Du betaler helt trygt med ditt vanlige bankkort eller kredittkort fra Visa eller MasterCard hos oss. Betalingen går direkte via vår samarbeidspartner Quickpay som er en av verdens største betalingsformidlere for nettbutikker. Informasjon om betalingskortet ditt blir aldri lagret på Smokepins.no sin server, den sendes direkte og kryptert til Quickpay sine strengt overvåkede servere, hvor den kun brukes for gjennomføringen av betalingen.
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.
Levering m.v.
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Selgeren skal sørge for at varen blir sendt til kjøperen på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Pakken sendes fra Danmark via VOEC ordningen. Med denne ordningen oppkrever vi norsk m.v.a. Til gjengjeld gjør ordningen det slik at du slipper for å betale tollgebyr, ekstra oppkreving av m.v.a. og andre utgifter i forbindelse med at din pakke fra Smokepins blir levert.
Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade.
Gratis frakt på ordre à kr 799
Fast fraktkostnad ved kjøp via Smokepins.no er kr 59.00. Handler du for mer enn kr 799 dekkes frakten av oss. Når du bestiller varer via Smokepins.no kommer pakken hjem til deg i løpet av 4 til 7 virkedager.
Prisene gjelder bare forbrukerkjøp. For engroshandel, ta kontakt på post@smokepins.no.
Levering
Mottas din bestilling innen kl. 12.00 sendes varene normalt samme dag. Vanligvis har du pakken 4 til 7 virkedager etter at din bestilling er registrert, basert på hvor i landet du bor.
NB: I perioden 12.12. – 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager, dette betyr at bestillinger mottatt etter den 16.12 ikke kan garanteres å nå frem til mottaker innen julaften. For å sikre levering før jul, send oss din bestilling senest den 16.12 innen klokken 12:00.
Sporing av pakke
I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via https://www.postnord.dk/varktojer/track-trace
Utsolgt vare
Skulle vi mot formodning være utsolgt for en vare vil du normalt få beskjed om dette per e-post før din ordre effektueres. Dersom utsolgt vare ikke er ventet til lager innen rimelig tid (2-3 dager) sendes ordren ummidelbart og utsolgt vare krediteres, dersom ikke annet er avtalt.
Returnering av varer
Har du ombestemt deg? Ikke noe problem. Hos Smokepins kan du returnere varene dine opptil 60 dager etter mottak. Dersom du ønsker å returnere varene dine, må du sørge for at varene returneres på en trygg måte til Smokepins ApS.
Varen returneres som levert i originalemballasje , ubrugt og uten skader.
Merk at returfrakten betales av kunden.
Returadressen er:
Smokepins ApS
Tornhøjvej 92
DK-8260 Viby J
Uavhentet pakke
Dersom en pakke ikke hentes, sendes den automatisk tilbake til Smokepins. Denne returforsendelsen betales av Smokepins. Ved refusjon til kunden vil fraktkostnader trekkes fra fordringen som kunden måtte ha. Fristen for å kreve refusjon eller ønske om at vi sender pakken igjen, er 60 dager etter at vi har mottatt pakken.
Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Gjøres dette mere senere enn 2 måneder etter ordren er sendt, kan kjøper ikke gjøre krav om tilbakebetaling gjeldene.
Har du spørsmål?
Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).