– Salgsbetingelser –

Generelt

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift om ikke kjøper velger å vise priser uten mva eller er registrert som bruker fra et land utenfor Norge. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter og leveringskostnader samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

Merk: Produkter som er på tilbud/salg gir ikke grunnlag for ekstra rabatter ved innløsning rabattkuponger.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.

Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Bankkort via Quickpay

Du betaler helt trygt med ditt vanlige bankkort eller kredittkort fra Visa eller MasterCard hos oss. Betalingen går direkte via vår samarbeidspartner Quickpay som er en av verdens største betalingsformidlere for nettbutikker. Informasjon om betalingskortet ditt blir aldri lagret på Smokepins.no sin server, den sendes direkte og kryptert til Quickpay sine strengt overvåkede servere, hvor den kun brukes for gjennomføringen av betalingen.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Levering m.v.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.  Selgeren skal sørge for at varen blir sendt til kjøperen på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Pakken sendes fra Danmark via VOEC ordningen. Med denne ordningen oppkrever vi norsk m.v.a. Til gjengjeld gjør ordningen det slik at du slipper for å betale tollgebyr, ekstra oppkreving av m.v.a. og andre utgifter i forbindelse med at din pakke fra Smokepins blir levert.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade.

Gratis frakt på ordre à kr 799

Fast fraktkostnad ved kjøp via Smokepins.no er kr 59.00. Handler du for mer enn kr 799 dekkes frakten av oss. Når du bestiller varer via Smokepins.no kommer pakken hjem til deg i løpet av 4 til 7 virkedager.

Prisene gjelder bare forbrukerkjøp. For engroshandel, ta kontakt på post@smokepins.no. 

Levering

Mottas din bestilling innen kl. 12.00 sendes varene normalt samme dag. Vanligvis har du pakken 4 til 7 virkedager etter at din bestilling er registrert, basert på hvor i landet du bor.

NB: I perioden 12.12. – 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager, dette betyr at bestillinger mottatt etter den 16.12 ikke kan garanteres å nå frem til mottaker innen julaften. For å sikre levering før jul, send oss din bestilling senest den 16.12 innen klokken 12:00.

Sporing av pakke

I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via https://www.postnord.dk/varktojer/track-trace

Utsolgt vare

Skulle vi mot formodning være utsolgt for en vare vil du normalt få beskjed om dette per e-post før din ordre effektueres. Dersom utsolgt vare ikke er ventet til lager innen rimelig tid (2-3 dager) sendes ordren ummidelbart og utsolgt vare krediteres, dersom ikke annet er avtalt.

Hvordan sender jeg en pakke tilbake til Smokepins

Hvis du vil sende en pakke tilbake til Smokepins, er det viktig at du tar kontakt på e-post med informasjon om bestillingen din slik at vi kan finne deg i systemet. Vi sender en e-post til deg med informasjon om hvordan pakken skal sendes. Pengene sendes i retur når vi har mottatt varene.

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen er mottatt.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten gjøres av bevishensyn skriftlig via e-post til post@smokepins.no.

Kjøperen skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter angreretten ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til selgeren dersom selgeren ikke har tilbudt seg å hente varene.

Med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med kjøperen, skal tilbakebetalingen skje ved bruk av samme betalingsmiddel som kjøperen benyttet. Kjøperen skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Ved mottak av returnerte varene tilbakebetaler selger det fulle ordrebeløp med fratrekk af kr. 59,- for fraktutgifter.

Returkostnadene bæres av kjøperen, med mindre selgeren har misligholdt avtalen.

Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt om «Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Gjøres dette mere senere enn 2 måneder etter ordren er sendt, kan kjøper ikke gjøre krav om tilbakebetaling gjeldene.

Har du spørsmål?

Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).